ქართული ენა
7.05.2019 წელი
თემა: ო.იოსელიანის მოთხრობა: ,,ირმები და ტურა".
მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ ლიტერატურული ტექსტის კითხვას და ანალიზს.აზროვნებისა და მეტყველების განვითარებას, მოქმედი პერსონაჟების დახასიათებას.
მოსწავლეებმა ისაუბრეს მეგობრობის შესახებ.დაფაზე დაწერილ ნაწყვეტებს დაარქვეს სათაური.,,მეგობრობა". ტექსტი წაიკითხეს პაუზებით.
I პაუზა: სამი აბზაცის შემდეგ.
II პაუზა: მეოთხე აბზაცის შემდეგ.
მოსწავლეების დახმარებით აიხსნა უცხო სიტყვები.დაისვა პირველი დონის კითხვები:
- რა მოუკითხა ირემმა ირემს?
- რა ქნა მეორე ირემმა?
- რას ელოდნენ ირმები მოუთმენლად?
- რა იკითხა გაოცებულმა ტურამ?
- რა უპასუხეს ირმებმა?
- ნეკერი ძალიან ბევრი ჰქონდათ ირმებს?
- ლუკმის შოვნა ძალიან ძვირი უჯდებოდათ მტაცებლებს?
გაარკვიეს რომ ზღაპარში მთავარია ,,მეგობრობა".ისწავლეს ანდაზა: ,,მგელს მგლობა შეერქვა, ტურამ ქვეყანა დააქცია".
მოსწავლეებმა ერთმანეთს დაუსვეს შეკითხვები ერთმანეთს:
- რატომ მიართვა ირემმა ირემს ბალახი?
- როგორ გადაუხადა მან სამაგიერო?
- რამ გააკვირვა ტურა?
- რა პასუხი გასცა ირმებმა ტურას? გამოიტანეს დასკვნა თუ რისი თქმა სურდა მწერალს: ,,დიდია სიყვარულით მიძღვნილის ფასი, თუნდ ეს ძღვენი მცირედი იყოს, რასაც ვერ გაიგებენ ძუნწი და გაუმაძღარი ადამიანები". დაახასიათეს ირმები ( ყურადღებიანი, მეგობრულები, კეთილები, მცირდითაც კმაყოფილი,მოსიყვარულეები). ტურა (გაუმაძღარი, მხოლოდ თავის მუცელზე ფიქრობს, არ იცის მეგობრობის,სიკეთის, ყურადღების ფასი, არის ცბიერი და მოხეხებული.) წრის მუშაობა საინტერესოდ წარიმართა მოსწავლეები კმაყოფილები დარჩნენ.
Comments
Post a Comment