ქართული
ენა
5.02.2019 წელი
გაკვეთილის თემა: სულხან-საბა ორბელიანის იგავ-არაკი
,,უტკბესი და უმწარესი“.
მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ
იგავ-არაკზე, როგორც ლიტერატურულ ჟანრზე დაკვირვებას. ტექსტის კითხვას და ანალიზს,
არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ-ჩვევების განვითარებას.
მოსწავლეებმა
წაიკითხეს ტექსტი.აიხსნა უცხო სიტყვები. დაფაზე დახაზეს და შეავსეს გონებრივი იერიშის
რუკა.დაახასიათეს როგორი შეიძლება იყოს სიტყვა (ტკბილი, მწარე, მოკლე, ხმამაღალი, გრძელი).
დაწერეს სიტყვათა წყვილები.მაგ: ტკბილი-- უტკბესი, მწარე-- უმწარესი, ლამაზი-- ულამაზესი.
და ასე შემდეგ.
უპასუხეს
კითხვებს და გააკეთეს ანალიზი.ყურადრება გამახვილდა იგავ-არაკზე, როგორც ლიტერატურული
ჟანრის სპეციფიკაზე, რომ მოკლედ არის დაწერილი და მწერალი პირდაპირ არ გვეუბნება თავის
სათქმელს,ხშირად იგავ-არაკის პერსონაჟები ცხოველები და ფრინველები არიან,მაგრამ იგულისხმებიან
ადამიანები.მოსწავლეებმა იგავ-არაკი შეადარეს ზღაპარს, მოთხრობას.გაანალიზეს აგრეთვე
ანდაზები: ,,ტკბილი სიტყვით მთას ირემი მოიწველაო“, ,,ხმალზე უფრო უკეთა ჭრის პატარა
და რბილი ენა“.
წრის მუშაობა
საინტერესოდ წარიმართა და მოსწავლეებიც აქტიურად იყვნენ ჩართულნი.
Comments
Post a Comment