ქართული ენა
                                              5.02.2019 წელი
გაკვეთილის თემა: სულხან-საბა ორბელიანის იგავ-არაკი ,,უტკბესი და უმწარესი“.
                         მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ იგავ-არაკზე, როგორც ლიტერატურულ ჟანრზე დაკვირვებას. ტექსტის კითხვას და ანალიზს, არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ-ჩვევების განვითარებას.
        მოსწავლეებმა წაიკითხეს ტექსტი.აიხსნა უცხო სიტყვები. დაფაზე დახაზეს და შეავსეს გონებრივი იერიშის რუკა.დაახასიათეს როგორი შეიძლება იყოს სიტყვა (ტკბილი, მწარე, მოკლე, ხმამაღალი, გრძელი). დაწერეს სიტყვათა წყვილები.მაგ: ტკბილი-- უტკბესი, მწარე-- უმწარესი, ლამაზი-- ულამაზესი. და ასე შემდეგ.
     უპასუხეს კითხვებს და გააკეთეს ანალიზი.ყურადრება გამახვილდა იგავ-არაკზე, როგორც ლიტერატურული ჟანრის სპეციფიკაზე, რომ მოკლედ არის დაწერილი და მწერალი პირდაპირ არ გვეუბნება თავის სათქმელს,ხშირად იგავ-არაკის პერსონაჟები ცხოველები და ფრინველები არიან,მაგრამ იგულისხმებიან ადამიანები.მოსწავლეებმა იგავ-არაკი შეადარეს ზღაპარს, მოთხრობას.გაანალიზეს აგრეთვე ანდაზები: ,,ტკბილი სიტყვით მთას ირემი მოიწველაო“, ,,ხმალზე უფრო უკეთა ჭრის პატარა და რბილი ენა“.
   წრის მუშაობა საინტერესოდ წარიმართა და მოსწავლეებიც აქტიურად იყვნენ ჩართულნი.





Comments

Popular posts from this blog

ქართული ენა

,,კითხვისა და გააზრების" წრე

,,კითხვისა და გააზრების " წრე